Tijd vliegt eerste maand al voorbij

12 oktober 2015 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

Ik weet eigenlijk niet waar ik mee moet beginnen zoveel dingen meegemaakt in 2 weken! Natuurlijk naar school geweest voor de mensen die denken dat ik hier helemaal niets doe haha. Woensdag na school zijn we de bergen ingegaan, dit was super mooi en het uitzicht was geweldig. Daar hebben we de zonsondergang gezien alleen 1 nadeel van dat was dat we in het donker naar beneden moesten. Ene kant wel spannend maar aan de ander kant ook een wel eng. Het waren namelijk geen normale looppaden maar echt van die bergweggetjes met rotsen waar je overheen moest klimmen. Gelukkig hadden we wel iemand bij ons die het vaker deed en alles wist. Soms vertelde hij alleen iets te veel bijvoorbeeld over slangen, spinnen en leeuwen die je zelfs hier kunt tegen komen in de bergen. Fijn als je net boven staat en je in het donker terug moet naar beneden. Gelukkig maar 1 vogelspin gezien pff.

Vrijdag ochtend zijn we vroeg vertrokken naar de Grand Canyon. Het was 8 uur rijden pittig lang dus. Gelukkig hadden we een gezellig bus met mensen. Toen we aankwamen zijn we gelijk gaan kijken bij de Grand Canyon. Wat is dat mooi zeg kan het gewoon niet omschrijven. Het werd al snel donker dus zijn we naar beneden gegaan en daar wat gaan eten. Het was daar wel een ander temperatuur dan in Santa Barbara! Het leek wel min 10 gelukkig kon ik van iemand een trui lenen aangezien ik alleen maar shirtjes met korte broekjes bij me had.

De volgende ochtend zijn we om 4 uur in vertrokken om op tijd te zijn voor de zonsopgang bij de Grand Canyon. Het was zeker de moeite waard om daarvoor uit je bed te gaan. Een hele bijzonder plaats zeker een aanrader voor iedereen!! Na dit allemaal zijn we gaan rijden naar Las Vegas. Eenmaal aangekomen zijn we eerst naar ons hotel gegaan om daar al onze spullen te lozen. Vervolgens hebben ze ons afgezet op de strip. Met drie meiden ben ik daar gaan lunchen bij het Harley-Davidson café.

Daarna zijn we naar oud Vegas gegaan en heb ik de ziplijn gedaan. Ik vond het doodeng aangezien ik niet echt van de hoogtes ben, maar natuurlijk moest ik het gedaan hebben van mijzelf. Daarna zijn we naar een hoog gebouw gegaan (weet de naam nu al niet meer haha)! Daar zaten ook allerlei achtbanen op. Ik ben alleen mee naar boven gegaan om het uitzicht te bekijken.

Na alle toeristische gebeuren zijn we met z’n alle in een party bus gegaan. Gelukkig hadden we een leuke reisleider die het niet erg vond dat wij alcohol dronken tijdens onze rit. Na een leuke rit werden wij afgezet bij de Chippendales. De show was geweldig!! Na de show gingen we het podium op om een foto met de Chippendales mannen te nemen. Vervolgens waren we vrij om te gaan en staan waar we wouden. We zijn de stad in gegaan om alles te kunnen zien. Het was een geweldige avond/nacht ik weet voor 100% zeker dat ik nog een keer terug wil naar deze stad!

De volgende dag moesten we weer vroeg uit de veren dit ging helaas niet echt makkelijk pff.. Maar we gingen wel wat leuks doen we konden kiezen uit terug naar de stad, shoppen in een outlet of schieten. Mijn keuze was snel gemaakt! Schieten. Ik had altijd al een keer willen schieten dus liet deze kans niet aan mij voorbij gaan. Zo gezegd zo gedaan binnen 10 minuten stonden we op de schietbaan. Hier konden we uitkiezen met welk geweer we wouden schieten. Ik had maar gewoon voor een normaal pistool gekozen aangezien een machinegeweer heel duur was om mee te schieten. De volgende keer ga ik dat zeker wel doen! Na 45 minuutjes wachten was het dan zover we gingen schieten. Allereerst moesten we een bril en oordoppen op daarna begreep ik ook goed waarom. Alle hulzen van de kogels vlogen om je oren en een herrie niet normaal. In het begin was ik wel een beetje bang aangezien iedereen daar gewoon stond te schieten. Ik was even bang dat iemand zich zou omdraaien met een machinegeweer. Dus wat deed ik bij een exit staan.

Na het schieten was ik erg blij dat ik het had gedaan het was een hele gave ervaring! Daarna werd iedereen opgepikt en gingen we terug naar Santa Barbara. Eenmaal aangekomen daar zijn we gelijk ons bed ingedoken.

Afgelopen week zijn we vooral naar school geweest en naar het strand niet te vergeten. Op woensdag hoorde we van ons huismoeder dat er een hardloopwedstrijd was voor het goede doel Cancer Centre Santa Barbara. Een meisje uit me huis Puk en ik vonden het wel een goed idee om daaraan mee te doen. Dus binnen 10 minuten hadden we ons ingeschreven. Daarna hoorde we ook super goed nieuws we mochten ontbijten in een 5 sterren hotel omdat we ons in hadden geschreven. Blij dat we waren aangezien hier het ontbijt iedere dag hetzelfde is en niet echt heel smakelijk.

Vrijdagochtend was het tijd om van ons ontbijt te genieten! Dat hebben we dan ook zeker gedaan ik denk dat we wel 5 keer op en neer zijn gegaan om nieuw eten te pakken. Daarna zijn we naar de dierentuin gegaan van Santa Barbara. Erg leuk om gezien te hebben maar niet heel spectaculair.

Zaterdag lekker naar het strand geweest en in de avond uit eten geweest met bijna het hele huis. Daarna vroeg me bed ingegaan aangezien ik de volgende ochtend 10 kilometer moest rennen.

Zondag was het dan zover we gingen 10 km rennen. We stonden op tijd klaar we hadden alles aan: ons shirt en nummer enz. Kwamen we erachter dat iedereen al weg was lekker slim zal je denken. Gelukkig mochten we nog erachter aan rennen. Er zat ongeveer 20 min tussen ons in en we haalde nog mensen in ook dus dat voelde wel goed haha. Op iedere hoek stonden cheerleaders ons aan te moedigen dat was echt heel leuk en hielp ook echt. Uiteindelijk hebben we maar 1 uur en 10 minuten erover gedaan.

En nu maandag verga ik van de spierpijn!! Ik kan nog geen eens normaal zitten of staan.

Volgend weekend ga ik naar San Diego dus nee verveel me hier zeker niet.

Xoxo Chantal